Instrukcja

INSTRUKCJA POBIERANIA ORAZ PIERWSZEGO LOGOWANIA W APLIKACJI GRYZLI

  1. Pobierz aplikację „Gryzli” z Google Play (Android) bądź App Store (iOS).
  2. Zaloguj się używając przy tym otrzymanych od szkoły loginu oraz hasła.
  3. Na ekranie „Pierwsze logowanie” powinno widnieć automatycznie uzupełnione imię i nazwisko użytkownika.
  4. Ustal swoją nazwę użytkownika oraz wybierz płeć.
  5. W celu zabezpieczenia konta zalecane jest podanie adresu e-mail (działanie opcjonalne).
  6. Podane dane nie są ostateczne – można je zmienić w zakładce „Twój profil” (w sytuacji błędnego imienia i nazwiska skontaktuj się z administratorem).

INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA APLIKACJI GRYZLI

Zaznaczanie odpowiedzi

W aplikacji mobilnej aby zaznaczyć odpowiedź należy nacisnąć ją dwukrotnie - po pierwszym kliknięciu obramowanie odpowiedzi staje się żółte tym samym sygnalizując, że została ona wybrana. Aby potwierdzić wybór należy ponownie nacisnąć wybraną odpowiedź.

  1. Aby wybrać odpowiedź należy nacisnąć jedną z dostępnych opcji. Oznaczy się ona wtedy na żółto:

    Oznaczenie odpowiedzi

  2. Pomimo zaznaczenia można zmienić wybór naciskając na inną odpowiedź:

    Zmiana odpowiedzi

  3. Aby potwierdzić wybór należy nacisnąć wybraną (oznaczoną na żółto) odpowiedź:

    Potwierdzenie odpowiedzi

  4. Następnie pod uzasadnieniem można znaleźć przycisk kierujący do następnego pytania.

Elementy apteczki

Apteczka - Podwójny czas

Podwójny czas - podwaja czas dostępny na odpowiedź na podane pytanie.

Apteczka - Dwie odpowiedzi

Dwie odpowiedzi - wyklucza dwie błędne odpowiedzi.

Apteczka - Jedna odpowiedź

Jedna odpowiedź - wyklucza jedną błędną odpowiedź.

Apteczka - Brak ujemnych pkt.

Brak ujemnych pkt. - blokuje możliwość otrzymania ujemnych punktów w przypadku udzielenia złej odpowiedzi na pytanie.

Apteczka - Zmiana pytania

Zmiana pytania - pozwala zmienić pytanie.

Uwaga! Zmiana pytania anuluje działanie elementów: “Podwójny czas”, “Dwie odpowiedzi” oraz “Jedna odpowiedź”!

Tryb “Quiz”

  1. Każde pytanie quizu składa się z czterech odpowiedzi, z których zawsze jedna jest prawidłowa.

  2. Pytania mają trzy poziomy trudności sygnalizowane ilością pasków przy pytaniu (poziomy różnią się punktacją).

  3. Pytania są wybierane losowo z puli bazy pytań quizu o danym poziomie trudności.

  4. Quiz składa się z czterech rund.

    Runda 1:

    • bez ograniczeń czasowych,
    • bez punktacji ujemnej,
    • elementy apteczki: "Dwie odpowiedzi", "Zmiana pytania".

    Runda 2:

    • z ograniczeniem czasowym,
    • bez punktacji ujemnej,
    • elementy apteczki: "Podwójny czas", "Zmiana pytania", "Dwie odpowiedzi".

    Runda bonusowa (nieobowiązkowa):

    • z ograniczeniem czasowym,
    • z punktacją ujemną,
    • niewykorzystane elementy apteczki z Rundy 2 oraz dodatkowy element: "Brak ujemnych pkt.".

    Runda ryzykowna (nieobowiązkowa):

    • z ograniczeniem czasowym,
    • z punktacją ujemną,
    • z obstawianiem własnych punktów,
    • elementy apteczki: "Podwójny czas", "Zmiana pytania", "Jedna odpowiedź", "Brak ujemnych pkt.".

Tryb treningowy

W trybie treningowym nie obowiązuje punktacja. Umożliwia on zapoznanie się z materiałem bez rywalizacji i limitów czasowych dostępnych w trybie “Quiz”.

Ranking

W “Rankingu” widoczny jest najlepszy wynik użytkowników należących do danej organizacji. Ranking resetuje się na początku każdego miesiąca. Ma dwie zakładki umożliwiające zapoznanie się z wynikami zarówno z bieżącego miesiąca, jak i z poprzedniego. Każdy quiz można rozwiązywać dowolną ilość razy. W rankingu liczy się jedynie najwyższy osiągnięty wynik użytkownika.

Wyniki

W “Wynikach” znajduje się podsumowanie historii najwyższych miesięcznych wyników oraz zajętych w rankingu miejsc przez użytkownika.